MOTYWACJA, CZYLI JAK WYTRWAĆ W DĄŻENIU DO CELU!




Hej! 
Zaczął się nowy rok, więc temat postanowień nie jest obcy chyba żadnemu z nas. Pisałam taki post już dokładnie rok temu, ale później chcąc, nie chcąc usunęłam go z bloga. W każdym bądź razie! Jednym z moich głównych postanowień było właśnie to, aby zacząć systematycznie prowadzić bloga. Chciałam mieć piękne zdjęcia, super stylizacje. Początek roku był dla mnie pod tym względem ciężki. Brakowało mi jakiejkolwiek motywacji. Dodałam coś, później o tym zapomniałam, przypomniałam sobie po paru tygodniach, znowu coś dodałam. I tak się to kręciło. We wrześniu zabrałam się poważnie za bloga. Miałam dni, kiedy wątpiłam, czy mi to potrzebne, czy warto. Czasem nie przykładałam się do swojej pracy. Z końcem roku wkręciłam się w to bardzo i teraz szczerze mogę powiedzieć, że to, co robię daje mi wielką satysfakcję. Czasem, gdy nie dodam posta przez kilka dłuższych dni, martwię się o to, czy nie stracę swojego zapału. Także, jakby nie patrzeć, swoje postanowienie z roku 2016 spełniłam. Prędzej, czy później, ale wzięłam się za to. Teraz postanowienia jakieś mam, jak większość. Bardziej określiłabym to pragnieniami, drobnostkami, które szybko mogę spełnić. 
Tak, jak już wyżej wspomniałam, na początku było u mnie ciężko z motywacją. A to kluczowa sprawa do spełniania naszych postanowień. Ważne jest również to, jak sami postrzegamy siebie. Czy potrafimy uwierzyć w to, że damy radę coś osiągnąć. Na niektórych z nas wpływ ma też otoczenie. Ja jeszcze niedawno bardzo brałam do siebie opinię innych. Strasznie mnie to demotywowało. Teraz staram się podejść do tego z dystansem. Zastanawiam się, czy faktycznie zrobiłam coś źle i co mogę poprawić na przyszłość. Bycie wytrwałym i systematycznym nie jest proste. Raz jest lepiej, raz jest gorzej. To jest normalne. Nie można myśleć, że to, o czym marzymy dostaniemy od razu. Jedni czekają miesiącami, inni latami. Ale jeśli uparcie dążymy do celu-osiągniemy go. Śmiało mogę poprzeć to cytatem Bolesława Prusa. "Praca rozumna i wytrwała, która nie myśli o zbieraniu owoców w tydzień po posiewie, przebija góry, nad przepaściami przerzuca mosty." Wiele osób nie osiąga swoich postanowień. Ulegają lenistwu, poddają się. Tuż przed metą, zawsze jest najciężej. Ale mimo wszystko, warto iść dalej. Nie działajmy krótko i intensywnie, w ten sposób nie otrzymując nic. 
"W konfrontacji strumienia ze skałą, strumień zawsze wygrywa – nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość."
Budda

Tak więc, co należy zrobić, aby wytrwać?

- Grunt, to dobre nastawienie! - pomyśl o tym, że dążysz do czegoś, czego pragniesz i o czym marzysz. A przecież marzenia są do spełnienia.

- Myśl o tym, co się udało. Negatywy odepchnij w niepamięć! - regularnie przypominaj sobie o tym, co Ci wyszło, z czego jesteś dumny. Myśl o tych sprawach, które zakończyły się sukcesem w Twoim życiu. Możesz popełniać błędy. To nic. Na błędach się uczymy.

- Nie bierz do siebie zdania innych! - ludzie byli zawistni, są i będą. Jeśli nie robią w życiu nic, a Ty jednak do czegoś dążysz, zawsze będą źle komentować to, co robisz. Lepiej to olać.

- Wynagradzaj się! - za każdy kolejny sukces (który i tak już jest swego rodzaju przyjemnością) nagradzaj siebie. Decyduj się na drobnostki, o których gdzieś tam marzysz, jak np. rzeczy materialne.

Futro-Moodo
Koszula-SH
Spodnie-Acne
Kolczyki-Yoins (KLIK)
Buty-Stradivarius
Torebka- :(


You May Also Like

7 komentarze

  1. Super napisałaś no i zdjęcia bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądre słowa! Juz od dawna obserwuje i z przyjemnością czytam każdy twój wpis
    Serdecznie zapraszam do siebie -reginaboguckaaa.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo miło jest mi to czytać. Buziaki 😘

      Usuń
  3. Świetny wpis , superowe zdjęcia ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super napisane, na pewno jest ten tekst warty przeczytania dla osób szukających motywacji w 2017 roku ;)

    http://livetourevel.blogspot.com/2017/01/podstawowo-kazdego-dnia.html

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny cytat, na pewno go zapamiętam. Ogólnie bardzo przydatne rady :)

    https://tuklaudia.blogspot.com/2017/01/oddech-na-swiezym-powietrzu-zabija.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna stylizacja, futerko mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń