STYLIZACJA A'LA LATA 70-80 WEDŁUG MNIE!



Akcenty mody z lat 70-80-90 w ostatnich latach są bardzo na czasie. Sama zauważyłam, że instagram, czy tumblr jest pełen stylizacji związanych właśnie z tymi latami! Ja w swojej dzisiejszej stylizacji skupiłam się właśnie na latach 70-80 i swetrze z frędzlami, który jest absolutnym hitem od paru miesięcy. Lata 70 to czas życia w zgodzie z naturą, wielkich przemian obyczajowych. Subkultura hippie wyraźnie zaznaczyła swoje istnienie w tych latach. Motywy roślinne, bogactwo kolorów. Mieszano style według własnych upodobań. Jednak główną rolę wiedli właśnie hippisi, którzy stawiali na bluzki z szerokimi rękawami, dzwony (które ja również wybrałam dziś dla siebie). Dla tych, którzy cenili ten styl, wielką inspiracją była Janis Joplin.
Disco-cekiny, brokat, poliester także znalazły swoje miejsce w latach 70. Muzyka była ściśle powiązana z modą, co możemy zauważyć po stylu, jakim jest punk-wykształcony w połowie dekady. Punk to zdecydowanie moda indywidualna, przekształcanie. U wielu osób do dziś możemy zauważyć charakterystyczne ramoneski, ćwieki, czy też dziury w spodniach. Sama bardzo lubię czasem się tak ubrać! Hippisi, punki, czy też ruch disco są dla wielu projektantów do dziś morzem inspiracji. Można umiejętnie łączyć te trzy style i uzyskać naprawdę świetne stylizacje.
 Lata 80 to z pewnością czas Madonny, która w swoich teledyskach stawiała na rękawiczki, jaskrawe, migotliwe tkaniny. Koronki noszone w bardziej rockowy sposób były absolutnym hitem! Kobiety zakochały się w motywach zwierzęcych, jak np. cętki. Ludzie stawiali na wygodę z elementami sportowymi. W modzie lat 80 uwielbiano wielkie loga znanych marek. Jeansowe katany były totaaaalnym must-have tej dekady. Tak, jak i teraz, tak i wtedy kurtki jeansowe ozdabiano naszywkami, przypinkami. Można nosić je na wiele sposób, pasują niemalże do wszystkiego, co wiem sama po sobie. Kupiłam ją za zaledwie 3 złote w 'szmateksie' i uważam, że był to mój najlepszy zakup kiedykolwiek! Jestem w niej absolutnie zakochana, haha. 
Swetry z frędzlami, długie, oversizowe są mega hitem tej jesieni. Parę dni temu przeczytałam o tym właśnie w Glamour. Wiele blogerek, jak np. Pani Ekscelencja w swoich stylizacjach decyduje się na tego rodzaju swetry. Pasują do wszystkiego. A w dodatku są mega cieplutkie. Ja swój posiadam ze strony Everything5Pounds (KLIK) i kiedy są takie zimne dni, jak ostatnio-mogłabym go nosić bez przerwy!
Mam nadzieję, że stylizacja przypadła Wam do gustu, notka także. Trochę musiałam naczytać się o tym tu i tam, ale kocham modę i przyjemnością jest dla mnie dowiadywanie się jakichś nowości. Do następnego! :)

Katana-SH
Sweter-Everything5Pounds
Spodnie-H&M
Buty-H&M

You May Also Like

22 komentarze

  1. Bardzo ciekawa i oryginalna stylizacja i świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiam i zapraszam http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa stylizacja, trochę jak z serialu Przyjaciele, z pierwszego sezonu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow !!!! 😍🔥

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wyglądasz! I masz piękne brwi. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawde tylko same pochwały zbierasz a nie kulturalne wypowiedzi gdzie sie komus nie musi podobać stylizacja? Troszke słabe "blogerko".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ale miałam już wystarczająco dużo 'kulturalnych wypowiedzi, gdzie się komuś nie musi podobać stylizacja'. Ja poznałam Twoje zdanie, a to jest chyba najważniejsze, nie uważasz? Nie będę publikować krytyki i w ten sposób rozpętywać jakiś pogawędek, bo nie jest mi to potrzebne. Buziaki. :)

      Usuń
    2. Rozumiem. Twoj blog Twoje zasady.
      Tylko to fakt faktem jest to blog publiczny i akceptowanie samych pozytywnych ahów i ohów wygląda jak kolejny blog z serii "ojej wazeliniarstwo".
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Pewnie masz rację. Ale tak, jak wspomniałaś-jest to mój blog, który ma być moją przyjemnością, a kiedy czasem ludzie posuwają się, aż do obrażania drugiego człowieka, odechciewa mi się tu przebywać. Dlatego nie publikuję komentarzy, które są krytyką. Poznałam Twoją opinię, wiem, co zmienić na drugi raz i nad czym popracować. A to chyba jest najbardziej istotne.

      Usuń
  6. świetna stylizacja, widać, że masz swój styl - tak trzymać :) Masz śliczną urodę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie chodziłabym tak na co dzień, ale sama stylizacja jest świetna :D Fajnie oddaje klimat tamtych lat
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo spodobał mi się Twój makijaż :D
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna stylizacja! <3

    http://klaudia-modelska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Stylizacja świetna , nawet makijaż dobrany do niej idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetna jest ta kurtka ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń